چینی‌‌ها ضرب‌المثلی دارند به این مضمون:«میمون‌ها در برکه «ماه» گیری می‌کنند، امّا چیزی عایدشان نمی‌شود!».انیمیشن تک قسمتی و صامت «ماه گیری میمون ها» را چینی‌‌ها دقیقا برهمین اساس ساخته اند.
کد خبر: ۱۴۱۰۹۸۶
نویسنده مریم فلاح - گروه رسانه
تعداد بازدید : 196

جمعی از میمون‌‌ها تصمیم می‌گیرند ماه آسمان را مال خودشان کنند، پس به بالای بلندترین کوه رفته و به طرف ماه دست دراز می‌کنند اما بی فایده است. ناامید نشده و به بالای بلندترین درخت نارگیل رفته،با سوار شدن روی کول یکدیگر،آخرین میمون به طرف ماه دست دراز می‌کند اما بازهم بی نتیجه است.

درحالی که ناامید شده بودند یکی از آنها تصویر ماه را روی آب برکه می‌بیند،ذوق زده از آنچه دیده بقیه را خبر می‌کند؛این دفعه میمون‌‌ها از شاخه درختی که بالای سر برکه بود از یکدیگر آویزان می‌شوند و بالاخر دست اولین میمون به آب رسیده وبه کمک کاسه ای از نارگیل با کمال تعجب ماه را می‌گیرد! میمون‌‌ها از این اتفاق خرسند شده و به رقص و پایکوبی می‌پردازند.

در همین حین یکی از میمون‌‌ها کاسه را برمی دارد تا ماه برای خودش باشد،بقیه نیز باهمین طمع به سراغش رفته و درنهایت این قدر ظرف دست به دست می‌شود تا افتاده ومی شکند.در این لحظه به یکباره نگاهشان به ماه در آسمان می‌افتاد و...

«ماه گیریِ میمون‌ ها»،ساخته‌  استودیوی پویانمایی شانگهای؛ سال 1981 به کارگردانی «ژو کِـکین» انیماتور نامدار چینی تولید شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها